Social Media – Trendy na rok 2017


like

Powoli zbliża się koniec roku 2016. Wiele osób tworzy w tym czasie różne zestawienia i podsumowania mające przypomnieć nam, czym żyliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. My zajmiemy się jednak czymś zupełnie odwrotnym – zastanowimy się, jak będzie wyglądał rok 2017 w Social Media.

1) Mobile przede wszystkim

W październiku tego roku po raz pierwszy liczba użytkowników urządzeń mobilnych przegoniła ilość użytkowników komputerów. Ta przewaga cały czas rośnie, co z pewnością nie będzie obojętne twórcom platform społecznościowych. Już teraz spora część funkcji wprowadzana jest z myślą o użytkownikach smartfonów i tabletów (np. My Day w aplikacji Messenger). Prawdopodobnie w przyszłym roku będziemy świadkami coraz bardziej wyraźnego zwrotu w stronę użytkowników mobilnych niż desktopowych.

2) Nacisk na wizualność

Mówi się czasem, że internet cofa nas do „społeczeństwa obrazkowego”. Stwierdzenie to jest mocno przesadzone, jednak obserwując rozwój platform takich jak Snapchat czy Instagram trudno zaprzeczyć mu całkowicie. Ciekawa będzie zwłaszcza rywalizacja między wspomnianą dwójką – Instagram niedawno wprowadził funkcje analogiczne do tych, które oferuje nam właśnie Snapchat, próbując przejąć jego rolę. Czy rok 2017 może być zatem niekorzystny dla aplikacji z duszkiem? Za szybko chyba na jednoznaczny wyrok, ale walka ta powinna rozstrzygnąć się jeszcze w pierwszej połowie roku.

3) Odbiorca = Współtwórca treści

O sile Mediów Społecznościowych jako narzędzia marketingowego marki przekonały się już dawno i dziś każdy chce mieć fanpage na Facebooku, konto na Twitterze i Snapchacie itd., jednak sposób w jaki je prowadzą zmienia się z czasem. W dzisiejszych czasach nikogo nie ruszają już grafiki informujące o promocjach, nie różniące się niczym od tych, które na co dzień wiszą na przydrożnych billboardach. Nie jest łatwo zainteresować użytkownika i sprawić, żeby nasza treść nie umknęła mu w natłoku innych.

Jak zatem przykuć uwagę odbiorcy? Pozwolić mu współtworzyć treści! Pytać o opinię, wchodzić w interakcję w komentarzach, repostować wpisy, zdjęcia, tworzyć ankiety… Możliwości jest wiele. Użytkownik znacznie chętniej będzie wracał na profil, który go dostrzega, sprawiając w ten sposób, że czuje się ważny.

4) Transmisje na żywo

Dzisiaj robi to prawie każdy – jak nie poprzez live na Facebooku lub Youtube, to na Snapchacie. Transmituje się niemal wszystko: wydarzenia sportowe, eventy branżowe, koncerty, tutoriale makijażowe, spacer po parku, gotowanie… wymieniać można bardzo długo. Popularność tej formy przekazu nieustannie rośnie. Facebook stworzył nawet stronę Live Map, czyli mapę pokazującą wszystkie miejsca, z których ktoś prowadzi transmisję na żywo w serwsie. Fenomen tzw. „live’ów” mogą tłumaczyć niewielkie wymagania techniczne, konieczne do realizacji przekazu, wystarczy właściwie mikrofon i kamerka w smartfonie lub laptopie, czyli jedno urządzenie.

Tak prezentuje się nasza czwórka. Wiadomo jak z takim prognozowaniem bywa – jedno wydarzenie może zupełnie zrewolucjonizować środowisko Social Media, nadając jego rozwojowi zupełnie niespodziewany kierunek. Z pewnością nie są to także jedyne trendy, które mają szansę zdominować nadchodzący rok. Macie swoje typy? Podzielcie się nimi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *